Retourneren

Omruilen en Retourbeleid

Onze flexibele omruil- en retourdienst staat voor jou klaar. We raden je aan om je bestelling binnen zeven dagen na ontvangst te inspecteren op inhoud en conditie voordat je overgaat tot montage. Als het meubelstuk niet aan je verwachtingen voldoet, kun je het beste binnen zeven dagen na ontvangst contact met ons opnemen via bovenstaande knop “retour melden”. We streven ernaar om je serviceverzoek binnen twee werkdagen te verwerken.

Herroepingstermijn

Valt dat nieuwe kastje toch een beetje tegen nu het in je huis staat? Is je ruimte toch kleiner dan je had verwacht (voor je aangekochte meubel)? Of heb je gewoon last van twijfels en wil je toch afzien van de aankoop? Dat kan!

Als je bijvoorbeeld op dag 100 na ontvangst besluit dat je je bestelling wilt retourneren, dan is dat mogelijk. Meld je retour aan door ons te mailen op info@kennisinterieur.nl, dan heb je nog 14 dagen om je bestelling naar ons terug te sturen. Kortom, we geven je veel tijd.

Retourprocedure

Je kunt een bestelling retourneren als:
o Je dit binnen 100 dagen na ontvangst bij ons meldt door ons te mailen naar info@kennisinterieur.nl (of gebruik de knop “retour melden” hier boven.
o De bestelling zo veel mogelijk in de originele staat en verpakking wordt geretourneerd
o Het product geen gebruikssporen en/of montagesporen vertoont. Let op: we kunnen kosten in rekening brengen voor meubels die na monteren geretourneerd worden.

Je kunt het product ook zonder voorafgaande e-mail naar ons retourneren, ook kunnen wij een retourlabel sturen of een ophaal afspraak maken.

• De kosten variëren (afhankelijk van het gewicht en de omvang van het artikel) van ongeveer € 9,95 tot € 14,95 voor een barkruk, stoel, tijdschriftenbak, bijzettafel, salontafel die per pakketdienst zoals DPD, PostNL en GLS kan worden verstuurd. We gebruiken DPD voor kleinere pakketten.
• Voor grotere meubels zoals een grote salontafel, eettafel, meerdere stoelen, een fauteuil, gedemonteerde meubels van plaatmateriaal (schoenenkast, bureau, halmeubel, bank etc.) moet je rekening houden met ongeveer € 29,95 tot 49,95 aan retourkosten.
• Banken, grote tafels, bedden, kledingkasten, gemonteerde meubels en alles wat daarbuiten valt, kosten ongeveer € 49,95 à € 149,95 om te retourneren.

Zorg ervoor dat er bij het pakket een duidelijke verklaring zit waaruit je wens tot herroeping blijkt, en dat duidelijk is wie de afzender van het pakket is.

Waarom brengen we retourkosten in rekening?

Bij Kennis.nl zetten we ons in voor duurzaamheid en het milieu. Het vragen van een vergoeding voor de retourkosten bij het terugsturen van meubels is een manier om de milieubelasting van retourzendingen te verminderen. We streven ernaar om bewuste aankopen te bevorderen en onnodige retourzendingen te minimaliseren, om zo samen te werken aan een duurzamere toekomst.

We willen je ook laten weten dat de opbrengsten uit de retourkosten worden geïnvesteerd in duurzame verpakkingsmaterialen, efficiëntere logistieke oplossingen en compensatie van onze CO2-uitstoot door het ondersteunen van milieuprojecten. Op deze manier leveren we een bijdrage aan een beter milieu en dekken we tegelijkertijd een deel van de retourkosten. De kosten die we in rekening brengen, dekken niet alle kosten die we maken voor retouren.

Hoewel we het jammer vinden dat je wilt retourneren, hopen we dat je begrijpt dat deze maatregelen zijn bedoeld om de impact op het milieu te verminderen en te streven naar een duurzamere toekomst. Als je nog vragen hebt over het retourproces of de kosten, kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice. We staan klaar om je te helpen en al je vragen te beantwoorden.
 
We waarderen je begrip en je rol in onze inspanningen om bij te dragen aan een beter milieu en duurzaamheid.

Hoe werkt retourneren?

1. Stuur een e-mail naar info@kennisinterieur.nl en geef aan wat je wilt retourneren of ruilen of gebruik de knop “retour melden” bovenaan deze pagina. 1.1 Klein pakket? Je krijgt van ons een retourlabel waarmee je je bestelling kunt terugsturen via een DPD Parcelshop bij jou in de buurt. De kosten voor het retourneren liggen tussen de €9,95 en €39,95, afhankelijk van het gewicht en de grootte van het artikel zoals hierboven uitgelegd.
1.2 Groot pakket? Ons meubeltransportbedrijf komt je bestelling ophalen. We laten je weten wanneer we langskomen en hoeveel het gaat kosten. De kosten voor het retourneren liggen tussen de €39,95 en €79,95, afhankelijk van het gewicht en de grootte van het artikel zoals hierboven uitgelegd.

2. Binnen twee werkdagen krijg je van ons een reactie met informatie over het retourneren. Bewaar je verzendbewijs goed.

3. Zodra we je retour hebben ontvangen, krijg je van ons een bevestiging per e-mail. We storten het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug, maar uiterlijk binnen 14 dagen na je herroepingsmededeling. We mogen echter wachten met terugbetalen totdat we de producten hebben ontvangen, of totdat je hebt aangetoond dat je de producten hebt teruggestuurd.

Retouradres
Kennis Interieur
Fabrieksweg 3 C
5531 PP Bladel
Noord-Brabant, Nederland

Belangrijke informatie & Voorwaarden

Als je een product in onze showroom ziet en besluit het te kopen, krijg je een tegoedbon ter waarde van de aankoopprijs, inclusief eventuele verzendkosten.

Houd er rekening mee dat gepersonaliseerde producten niet kunnen worden geretourneerd. Bij aankoop van een meubelset moet de volledige set worden geretourneerd. Voor het retourneren van een enkel onderdeel van de set, wordt een waardevermindering in rekening gebracht.

Extra kosten voor speciale levering of montage worden niet terugbetaald bij retournering.

Als het geretourneerde product gebruikssporen en/of montage tekenen vertoont, behouden we ons het recht voor om een percentage van het aankoopbedrag in te houden. Dit percentage is afhankelijk van de ernst van de gebruikerssporen en wordt bepaald nadat we het product hebben ontvangen en gecontroleerd. Je ontvangt hierover een e-mail van ons.

Je bent verantwoordelijk voor eventuele waardevermindering van de goederen die het gevolg zijn van onnodig gebruik. Dit geldt ook als je een enkel product wilt retourneren dat deel uitmaakt van een vaste meubelset.

Ondanks onze zorgvuldige verpakking kan het voorkomen dat een meubel beschadigd of incompleet aankomt. We vragen je daarom het pakket bij ontvangst te controleren. Als je schade of ontbrekende onderdelen opmerkt, stuur dan onmiddellijk een e-mail, eventueel met foto’s, naar onze klantenservice. Claims voor reeds gemonteerde meubels worden niet geaccepteerd.